Alla inlägg under juli 2009

Av Jessica - 30 juli 2009 21:38

I eftermiddags hade vi planerat att åka till Hovdalda Slott strax utanför Hässleholm. Dom har en visning där torsdagar och lördagar om Fred och ofred i området men varför skulle det vara uppehåll just idag när man planerat göra något???  Visst det sprack upp framåt eftermiddagen men åska o lite sånt... Men vi beslöt ta besöket en annan dag.


Fick kärt besök istället Johan, min son, Linda, flickvän och goa Tessie, hans hund.  

 


Blev trevliga timmar med fika och prat.



Av Jessica - 29 juli 2009 21:22

Var på liten tripp igår. Köpenhamn, Kastrup närmare bestämt. Det var dags för bonusdottern Lisa att komma hem från Malta.


Kom i god tid så där fanns gott om tid att sitta och titta på folk...o mkt konstigt sånt finns.Tant Lila träffade jag...allt hon hade på sig, från topp till tå var i olika nyanser av lila. Så Killinggänget....om ni ska göra en ny film så har jag ideén  Olika nyanser av lila, uppföljarne till 4 nyanser av brunt. Säkert en jätte succé.


Allt gick bra och till slut kom en glad liten Lisa gående. Det var inte lätt att hålla tårarna där dom skulle vara utan dom svämmade över... O Lisa grät o grät. Sen var det dags för stora avskedföreställningen hon och de andra tjejerna som varit med på språkresan kramades o grät om o om igen...


När alla var klara bar det av mot tåget. Hade tur.. fick bara vänta några minuter. Sen var turen över. Ett enkelt tågset, 4-5 vagnar, kom körande. Redan när det kom in på stationen var det fullt sen skulle alla hemvändande resenärer med all sin packning också få plats... Den ekvationen gick inte riktigt ihop. Men men  vi kom med..fick stå hela vägen som packade sillar.  Tågbyte i Malmö, O minsann om det inte blev likadant till Lund.. sen lättade det..


Nu är hon hemma och håller på att komma ifatt med sömn, data och det sociala livet. BORTA BRA MEN HEMMA BÄST...



Av Jessica - 29 juli 2009 12:41

Tjoho....


Idag bär det av till Kastrup, Köpenhamn, för att möta upp bonusdottern Lisa som varit på språkresa på Malta i tre veckor. Kliver på tåget här i Hässleholm o går av på Kastrup. Så skönt att slippa ta bilen, inte mkt tjänar man på det heller.

Av Jessica - 28 juli 2009 22:16

Har öppnat ett nytt fik här i Hässlehåla... ett fint fräscht o med mkt godsaker i. Men hur tänker folk som planerar? Inte på folk som har svårt med trappor eller handikappade eller barnvagnsföräldrar.

Serveringsdelen, inköpsdelen eller va man nu kan kalla det ligger två trappor upp inte långa men ändå två trappor upp. Sitt platserna är fördelade på två ytor. En på en avsats mellan disken och borden och stolarna den andra är i markplan. Nu på sommaren har dom även en ute servering jätte trevligt.


Dottern o jag hade stämt möte vid ingången till detta nya ställe. Tänkte först att vi kunde fika där... men det hade visst halva stan också gjort. När jag stod där o väntade så hade jag tid att kolla in stället.. o just planeringen är urkass. Är du ensam med barnvagn, hur ska du ta dej upp o beställa ok gå dit är väl inga problem men har du barnet på armen ska man sen balansera brickan på huvudet. De handikappade kan överhuvudtaget inte ta sig dit för egen maskin. Finns faktiskt dom som klarar sig utan assistenter.


Men men... blir säkert bra.... o fikastunder blir det nog flera stycken där..


Fridens liljor på er alla....

Av Jessica - 27 juli 2009 21:09

Hittade denna nedräknare på en blogg om vikrace...kampen mot kalorierna...


Jag döpte min nedräknare till Bättre liv.. Vi har nog alla något som gör att vi får ett bättre liv om vi ändrar på något i livet.


Jag vet vad jag ska göra.. men se det håller jag för mig själv...

Av Jessica - 27 juli 2009 19:54

Man hittar så mkt spännande när man kollar runt på olika bloggar...här är länken till en http://www.romantiskating.se/ . Det är en härlig lite butik

Av Jessica - 27 juli 2009 19:11

Då var första semester veckan av klarad och man marscherar med full fart in i vecka 2. Ett kvickt besök in på jobbet blev det idag. skulle lämna en nyckel. Sen bar det av till Titti, en kollega till mej.. Det blev många koppar kaffe och ännu mera prat. Skönt att kunna umgås utanför jobbet med.


Ringde till statens informationsservice idag. Väntar hem bonusdottern från Malta, hon har varit på språkresa där, på onsdag. Jag ska åka ner till Kastrup o hämta henne från flyget. Men eftersom vi lever i en oros tider så finns ju tankarna på svininfluensan där. Malta är drabbat och sen är ju inte flyget hem så värst lämpligt ur smitt hänsyn heller. Svaret jag fick av tjejen jag pratade med var att det är som en "vanlig" influensa... inkubationstid på 3-7 dagar och symtom som en sån också. Jag tänke mest på dom små grynen som finns i mitt liv.. men tydligen var jag lite väl förutseende med att vara försiktig med kontakten mellan Lisa och dom. Lika bra att hålla henne från dom i några daga iaf.  Man får olika bud om hur allvarligt det är vissa säger att är man bara frisk för övrigt så blir det inte så farligt. En menar att man ska var väldigt försiktig... Men nog är det väl så att det är följdsjukdomarna som kan drabba en som är dom farliga.?! Tja därom tvistar de lärde...

Av Jessica - 25 juli 2009 19:05

Idag var det kalas dax. Den lilla ungen fyllde 19 år idag. HIPP HIPP HURRA för Ida idag.


Den snälla mamman som jag är, tro det el ej, så hade jag bakat till henne. Bullar, syltgrottor och skurna chokladkakor. Allt gick åt som smör i solsken. Såg att hon gömde undan lite i köket som dom ska ha senare.

Theodore, tar en liten funderare

 Emilia, prova sin nya klänning jag sytt.



Zebastian, en glad krabat.


Mormors små älsklingar var så klart också på kalaset... många kramar o pussar blev det.

Skapa flashcards