Alla inlägg under juli 2009

Av Jessica - 13 juli 2009 12:01

Vi var i skogen i söndags för att söka kantareller. Hittade vi några... ack nej ack nej.. Där var mkt träd, mossa, grenar, flugor och blåbärsris.


Frågade Robban om hur man ser skillnad på blåbärs- och lingonris.  På dom här svarade han och höll fram ett blåbär till mej. MUMS FILIBABBA.


Det blev inga svampar men väl en näve full m blåbär.

Av Jessica - 13 juli 2009 11:54

Är ensam hemma i "Slottet" idag, ja hela vecka faktiskt. Min käre sambo är iväg o jobbar i Småland så det är ju en bit iväg. Va konstigt det känns att veta att man är mol alena hemma. Är ett tag sen jag var själv så länge. Men som tur är så har jag ett jobb att åka till 5 ggr under de närmsta 7 dagarna.

Vi diskuterade det, jag o sambon, om det där att vara själv ett par dagar kan jag ibland tycka det är bara skönt att va själv. Han däremot tyckte det var asjobbigt att va iväg o själv. Men vi kom fram till att skillnaden är att jag är hemma, med hus, djur, barn o barnbarn, allt som ska skötas. Han sitter i Oskarhamn på jobbet o sen på OKG´s hotell, 10 kvm rum. Där är inte lika mkt att sköta som här hemma.


I vilket fall som så blir det härligt på fredag kväll när han kommer hem, och så klart så jobbar jag till nio  den kvällen, men men va gör det... snart e det semester.

Av Jessica - 12 juli 2009 19:08

VÄLKOMMEN TILL SUDDAGUMMAN.

Fick en blogguppmaning /utmaning av min kära vän Sanne, http://susansnusan.bloggagratis.se/, som är en van bloggare vid detta laget. Först tänkte jag... NÄÄÄÄÄÄÄÄÄ sånt har jag inte tid med. Men va tusan... är ju värt ett försök. Så nu sitter jag och plitar på mitt första inlägg.


Suddagumman, kommer ni ihåg? Jag är född 1965 så jag är uppväxt med detta barnprogram. Snacka barndomsminnen. Suddagumman och Pellepennan och Kluddabarnen. 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards