Alla inlägg den 1 september 2009

Av Jessica - 1 september 2009 19:30

Vaknade i morse av att jag låg och kliade mej på armen... o inte lite kliade det heller.

När vi var på kräftskiva nere vid sjön så blev jag lite myggbiten, dom brukar inte gilla mej... men dom som fanns där nere gillade mej. Har varit röd ända fram tills i helgen sen gick det tillbaka. Igår var det hur fint som helst...


Till nu i morse klockan sex. O jag som skulle ha sovmorron. Det sket sej rejält.

Kom till jobbet och fick rådet att smörja på nån salva, va händer? JO... jag reagerar på salvan. Jäklar va det kliar. Av med salvan och över till sköterske expeditionen, får goda råd. Tillbaka till lönderedovisningen. Klådan stillade sig lite av alsollösningen. På vägen hem så for jag inom apoteket för att inhandla medikamenter, alsolgel, xolykainsalva och hydrokortisonsalva. 

Tog för skoj skulle en bild på "det lilla myggabettet"

 Nu får jag hålla koll  så jag inte kliar ännu mer och så att det inte kommer röda strimmor... blodförgiftning och att inte stickhålet blir infekterat...mkt att stå i ... tur man är ledig i morron...

Skapa flashcards