Alla inlägg under mars 2012

Av Jessica - 9 mars 2012 20:44

Här kommer ett tips på en av de bästa, roligaste och ibland sjukaste bloggar som jag läst på länge....


Meekatt´s blogg För sån é jag.


Hon skriver om livet och allt som kommer i dess väg... Det var hon som fick mig att smaka på den goa Semlefilen...


Nu har hon en tävling 

 
 









Gå in och läs hennes blogg... o få lite Aha -upplevelser och goa skratt...


//Trevlig helg alla

Av Jessica - 5 mars 2012 18:43

Fick för några veckor sen tips av Meekatt om Semlefil... mmm jag vet det låter al, men inte mer konstigt än att det måste testas...



Det är ett litet mejeri i Småland, Emåmejeri, som gör filen. Robban, sambon,  fick i uppdrag att köpa med sig en paket hem. Paketen anlände till Skåne och slottet. Första skeden smakade kardemumma...men ju fler skedar jag åt desto mer smakade det av fastlagsbullen, den smaken som blir när man tar ett bett av bullen, mandelmassan och grädden och det blandas i munnen....MUMS FILIBABBA... med andra ord.




I torsdags kom andra paketet till slottet.... det var lika gott denna gången... Men nu får jag nog vänta till nästa år innan det blir mer Semlefil.

Skapa flashcards