Direktlänk till inlägg 31 oktober 2012

Stövlar!!

Av Jessica - 31 oktober 2012 10:11

Vad har man stövlar till?

Gummistövlar:

För att slippa bli blöt om fötterna. Slippa bli geggig om de samma.

Andra former av stövlar:

För att slippa frysa. För att kunna vara ute i snö mm.


Men va ser man på fötterna mitt i sommaren när det är fint väder o solen skiner. När det INTE är dåligt väder på nåt sätt??  JO .... STÖVLAR!!!


Höga, till knäna,  ganska kraftiga stövlar till skjorts och kjol, mitt i sommaren!Men hallååååå. Vill dom dölja sina vader eller vad är det?    


 
  

Så har vi detta med gummistövlar. Tidigare fyllde de sin funktion genom att vara en skyddssko som

man om man kunde ville slippa. Nu ser man dessa chicka människor i bla Mammamaffian ( den som Meekatt har ett ständigt krig emot) som kommer travande i sina gummistövlar i 25 gradig sommarvärme mitt i centrum.. Var e regnet.. Ju dyrare desto trendigare stövlar i alla färger,  former och motiv. Men hallåååå!!!


Vad har jag missat... att dessa gummiskydd för fötterna som gör fötterna varma, stinkande, svettiga och kanske rent av svampiga?? Hmm eller är det så att de skyddag mot smittor också... Fantastisk uppfinning.


            


Tänk om alla stövlar varit så här fräcka... Då kanske.... Men nääää vem vill se igen immade stövvleskaft med ett tjippande ljud när man går....


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 4 augusti 2015 18:55

Nu ger jag upp!!   Min blogg kommer att finnas på suddagummans.blogg.se hädanefter...    Välkommen dit ...

Av Jessica - 3 augusti 2015 21:10

I lördags var det dags för sommarens bloggmiddag. Denna gången var det hos Johanna, http://lifeofjohanna.se Det var en trevlig samling tjejer, de flesta var nya bekantskaper men såååå härliga. Vi började med en gofika som heter duga. Hembakad chee...

Av Jessica - 26 juli 2015 19:08


Snart dax för bloggträff. En massa härliga bloggare som ska träffas i Kristianstad hos Johanna http://lifeofjohanna.se Finns två platser kvar, återbud, så är du sugen på att hänga med kontakta Johanna. ...

Av Jessica - 9 juli 2015 10:56


Jag bara älskar Reklamprodukter! Denna gången blev det saker från Göterborgakex - glas NorrlandsGuld - kylväska och bandana BabyBell ost - liten plåtväska Kinderägg - solglasögon och regncape Doggy hundmat - hopfällbar pall Vichy - hudkräm pr...

Av Jessica - 26 juni 2015 12:22

Jag älskar häftiga reklamprodukter. Mässor är något av ett himmelrike för mig. Idag på Coop Hässleholm blev det några "fynd". Köp Kex från Göteborgskex, Ballerina och Singoalla, så får man fina påsklämmor. Köp snacks från OLW så får man en frä...

Skapa flashcards