Alla inlägg under april 2015

Av Jessica - 29 april 2015 21:07

Idag var det föreläsningsdax på St Gertrud i Malmö. Det var en föreläsning med Ola Polme' om bemötande, arbetssätt med personer m intellektuell störning vid hjärnskador tex demens el hjärnblödning. Mycket bra o intressanta tips och förslag.

Hans definition om vad förälskelse är var lysande. Det är en tillfällig minipsykos som läker ut efter ca 6 månader.

Av Jessica - 28 april 2015 21:03

Idag kom mina nya jobbeklockor, sköterskeklockor.

Av Jessica - 26 april 2015 20:39

Igår var det två år sen jag tog steget o förändrade mitt liv genom en GBP operation. Ett av de bästa beslut jag tagit. Grattis till mig ?????

Av Jessica - 21 april 2015 21:09

I lördags var jag och Lisa på mässa i Malmö. Temat var träning och hälsa.

Ett litet axplock. Mer info och bilder kommer

Av Jessica - 12 april 2015 20:00

idag blev det en tur till möblernas Mecka: IKEA. Vi skulle finjustera vår köksritning och få ett ca pris.
Vi vill ha vita luckor men de har inte många vita luckor. De off-white som ser gula ut i visst ljus. O det vill jag inte ha.

Nu går planeringen vidare med att kolla upp vem som ska montera köket, hitta golv och kakel.

Imorgon är det dags att gå tillb t jobbet igen efter 4 v sjukskrivning. Ska bli härligt att komma tillbaka t gänget, både kollegorna o pensionärerna

Av Jessica - 9 april 2015 11:49

Vilken härlig dag man blir härlig glad.... Så sant som det är sagt...


Förra inlägget med denna länk fungerade inte så här kommer den igen. Säga vad man vill om gamla låtar men de håller än.


Visst blir man glad av sol och fint väder!?

Av Jessica - 9 april 2015 11:08

Igår kom mina nyinköp till köket! Nya fina burkar till kaffe, vanilj- o bakpulver och cacao, i härliga retrofärger.
Beställde dem från PrickigaRutan. www.prickigarutan.se. Just nu har de 20% rabatt via sin facebooksida. Passa på att fynda. De har så mycket fint.

Av Jessica - 9 april 2015 11:05

Underbara årstid - VÅREN - man mår så bra! De flesta av oss i alla fall. Allergiker och de sim mår psykiskt dåligt har det inte lätt nu. Sonen lider av pollenallergi så det är inte så skoj nu, täppt kliande näsa och trötthet på det.

Men vilken inverkan solljuset har på oss. Man bli lättare till sinnet o vill bara vara ute o njuta av solen o värmen.

Ovido - Quiz & Flashcards