Alla inlägg under maj 2015

Av Jessica - 30 maj 2015 18:05

Imorgon är det mors dag, ifall någon skulle ha missat det ?.
Var i bokebacken igår på kvällsrundan m hundarna. Visste att det fanns Liljenkonvaljer där. Det är den finaste lilla blomma som finns. Inte många som var utslagna men blev en lite bukett med hem.

Imorgon får jag ta en ny runda för att plocka till min älskade farmor o sätta på graven. Det var hennes favoritblomma. Blir nog några till Moren också.

Av Jessica - 30 maj 2015 14:24

Nu är det sommaruppehåll i utbildningen bara sista arbetet som ska rättas men det ska bli skönt med ett uppehåll innan vi drar igång med sista terminens stora projektarbete.


Innan i veckan var där en artikel i Norra Skåne, vår lokala dagstidning, om ett förslag på att bilda en sk Framtidskommision för att förbättra och rädda äldreomsorgen i Hässleholms kommun. Jättebra tänkte jag och började läsa artikeln. Men var fanns vi personal med i artikeln?? Inte nånstans!!!  Framtidskommissionen är inte bara en plattform för politiker. Pensionärsråd och andra engagerade bör också ha en plats, sä säger Thomas Rasmusson som är omsorgsnämnden ordförande i kommunen.  Vi personal som arbetar i vården med våra äldre och handikappade är väl blande de viktigaste att ha med i en sån här grupp. Det är vi som vet hur omsorgen fungerar i verkligeheten och inte bara på budgetpapprena, vi som vet hur vi ska kunna locka fler till vårdarbetet, vi som vet vilkan förbättringar som behövs för både personal och omsorgstagarna.

 

Jag nöjer mig inte med detta.. Jag mailade till Rasmusson och framförde min åsikt och fick svar dagen efter där han tackade för mina synpunkter.. Hoppas sen bara att han kommer ihåg att ta med oss undersköterskor i gruppen.

 

Skapa flashcards