Alla inlägg under augusti 2009

Av Jessica - 6 augusti 2009 17:07

Torsdagen bjöd på lika vackert väder. Gick lös på lavendelbuskarna i rabatten på eftermiddagen, o jäklar va jag klippte. Dom var i dåligt skick så jag hoppas att de spröda skotten som fanns nere vid roten hinner ta sig innan kyla och vinter kommer.

På kvällen bar det ner till festivalen igen. Hade mitt bonusbarn Lisa och hennes kompis Natalie med mig. När vi kom dit så spelade The Boppers för fullt. Dom är still goings strong. Sa till tjejerna att jag sett dom innan, när jag var i deras ålder (15) dom trodde mej knappt. Men ganska fräckt att dom spelar än.

 

 för ett tag sen..       Nu


Dan Hylander stod på programmet ikväll. Han var bra som alltid.

Av Jessica - 5 augusti 2009 17:01

Så var den igång Hässleholms Festivalen detta året bjöds på fint väder också. Ett efterlängtat evenemang här i trakten, många som sammanstrålar i centrum under dessa 4 dagar som festivalen håller på. Så ock jag.

På onsadagskvällen hade jag och Katarina stämnt träff för att se och lyssna på Danne Stråhed och Dynamo spela på torget. Vi har sett honom innan, fyra år sen ca.

Vi satt o njöt av kvällen och kollade in folket som också var där. Vissa orginal finns ute en sån här kväll.. En kille i 25 års åldern hade hittat in till staden, han hade mjuka trofflor, svarta tubsockar som han dragit upp på vaden, en något skitig keps och en tröja där det stod : JAG ÄR FULL OCH DU ÄR FORTFARANDE FUL. Och full var han sannerligen.

Av Jessica - 5 augusti 2009 16:33

Har varit ett strålande sommarväder så bloggandet har faktiskt fått vänta...

Men en uppdatering är nog på sin plats.

Onsdagen tilbringades hos min kära kollega Anna i Eslöv. Deras härliga hund Poppe badade i polen. Efter mkt tvekande så kasade han i, han slog i rumpan på vägen ner men tycktes inte bry sig nämnvärt. Han simmade lungt i vattnet o han njöt det såg man. När han var klar så klättrade han sonika upp för stegen och upp på trädäcket som finns runt polen.

Av Jessica - 4 augusti 2009 19:09

Ny månadstävling hos http://vittovaltummat.blogspot.com/ Man kan vinna en gästhandduk med monogram.

Av Jessica - 4 augusti 2009 19:00

Min vän Maria som blev färdig Silvia Syster tidigare i år. Har fått nytt jobb.... Hon ska vara med och starta upp en dagverksamhet för yngre dementa här i Hässleholm... Spännande, kul och intressant med såna nya utmaningar...


STORT GRATTIS återigen.. kära du....

Av Jessica - 3 augusti 2009 15:42

Var inne på Facebook, jo hon finns där, och kollade runt lite. Hamnade på någons fotosida. Där slog det mej att många av tjejerna i ålder 18-20 ser ut som små tanter.

Målade som attan, knappt snygg alls.

Små handväskor eller stora som resväskor, gärna nåt känt märke och med bling bling på.

Skarvsar runt halsen mitt i sommaren.

Mkt mkt bling bling runt hals, armar o i öronen.


Längtar dom så till det stadiet i livet att dom måste köra det racet redan nu?? Dom tror dom ser vuxna o belevade och sofistikerade ut... Ser bara rent löjligt ut.. men men var och en har sin smak... som tur är...Men vad är det för fel på att vara naturlig?

Av Jessica - 3 augusti 2009 15:38

Är ensamt och tyst och tomt i huset.... Robban är på OKG i Oskarhamn igen, Lisa har åkt hem till Ljungbyhed och Fredrik är i Hbg. Men samtidigt är det skönt att va själv...  Har kört ett socialt race nu på fm i ösregnet.


Lämnade Idas mobil till henne, glömde den här igår.. Dom fick lifta till stan så dom slapp gå i regnet. Kunde pussa lite på lilla snuttan som skulle till BVC.


Lämnade Lisa vid tåget. Körde till Emelie o hennes små grabbs, Theodore och Zebastian. Bus o mys m dom.


Sen bar det iväg till paranteserna. Skulle hämta böckerna jag lånat, Per Anders Fogelströms Stad serien. Passade då också på att ta med mej de svarta vinbären pappa plockat till mig.. ska kokas gele minsann..



Ovido - Quiz & Flashcards